Zakładka „kariera” - jaka powinna być? Poradnik w 4 krokach

Kiedy prowadzimy rekrutację, oczekujemy od kandydatów tego, że pokażą nam się z jak najlepszej strony. Warto pamiętać jednak o tym, że każdy medal ma dwie strony - my również jesteśmy przez nich oceniani. Miejscem, gdzie często po raz pierwszy następuje zetknięcie firmy i kandydatów, jest zakładka „kariera” na stronie internetowej. Koniecznie zadbajmy więc o to, by była ona dla nas wartościowym narzędziem employer brandingowym i najlepszą możliwą wizytówką. Jak to zrobić? Poniżej krótki poradnik, który pomoże każdej firmie dojść do sukcesu w kilku prostych krokach!

Od czego zacząć…?

Jak zwykle, chcąc wpaść na kreatywny pomysł, należy najpierw… powołać się na twarde dane statystyczne. Brzmi dziwnie? Tylko z pozoru! Skąd bowiem mamy dowiedzieć się, czy nasz pomysł będzie trafiony, jeśli odpowiednio nie przebadamy wcześniej gruntu? Raport z wyników badań na temat rynku kandydatów, opublikowała m.in. Grupa Pracuj. Z badania zatytułowanego „Specjaliści na rynku pracy” wynika, że najwięcej, bo aż 66% osób, poszukuje informacji na temat potencjalnego pracodawcy właśnie w zakładce „kariera”. Inna firma, Glasdoor, opublikowała z kolei badania, z których jasno wynika, że kandydaci szukają w tej zakładce przede wszystkim informacji o:

- wysokości pensji oraz benefitach,

- możliwościach rozwoju zawodowego,

- elementach związanych z work-life balance,

- lokalizacji firmy,

- kulturze korporacyjnej i wartościach reprezentowanych przez organizację.

Jak te wyniki mają się do tego, co faktycznie pracodawcy publikują na swych stronach? Odpowiedź brzmi… bardzo różnie. Rzeczywiście można spotkać bowiem firmy, które naprawdę wykorzystują potencjał employer brandingowy zakładki „kariera”, ale znacznie częściej, naszym oczom ukazuje się po prostu szereg ogłoszeń o pracę - i nic więcej. W dodatku, te same ogłoszenia widnieją zwykle na popularnych portalach, w związku z czym, kandydat odwiedzający stronę, nie dowiaduje się w zasadzie nic ponad to, co wiedział już wcześniej - czyli właściwie niewiele. By to zmienić, warto raz jeszcze przeanalizować przywołane wyniki badań i starać się lepiej dopasować do faktycznych oczekiwań kandydatów.

Krok 1: Odtajnione wynagrodzenia

Czas więc na konkrety - jak faktycznie sprawić, by nasza zakładka „kariera” była bardziej atrakcyjna? Na początku należałoby odpowiedzieć na najbardziej palące pytanie kandydatów, czyli to, na jakie wynagrodzenia mogą liczyć. Co prawda nie jest to być może element, który powinniśmy eksponować nader mocno, niemniej jednak, byłoby idealnie gdyby widełki wynagrodzeń pojawiły się w naszych ogłoszeniach. Sprawi to, że w oczach kandydatów staniemy się bardziej konkretną i wiarygodną firmą, oszczędzimy też swój wzajemny czas, bo potencjalny pracownik już na starcie wie, czego może się z naszej strony spodziewać. Wymaga to niewielkiego nakładu pracy, a może zrobić ogromną różnicę.

Krok 2: Atrakcyjne benefity

Kolejnym ważnym punktem, jest zamieszczenie w ogłoszeniach informacji o benefitach, czyli oferowanych dodatkach pozapłacowych. To szczególnie ważne, zwłaszcza dla młodego pokolenia. Dziś cenione są m.in. karty multisport i pakiety medyczne, ale może warto pójść jeszcze o krok dalej i zorganizować pracownikom np. dodatkowe lekcje języka obcego? Wtedy nie dość, że przyciągniemy kandydatów ciekawą propozycją, to jeszcze rozwiniemy ich kompetencje, które wykorzystają potem w pracy - obie strony stoją tu więc na wygranej pozycji.

Krok 3: O rozwoju ustami pracowników

Następną rzeczą, która ma niebagatelne znaczenie dla kandydatów, są możliwości rozwoju zawodowego. Jak jednak przedstawić je na stronie internetowej? Można oczywiście o nich napisać, używając frazesów i górnolotnych słów, które tak naprawdę niczego nowego nie mówią, ale można też… nagrać filmik, w którym będą wypowiadali się najcenniejsi pracownicy w naszej firmie. Niech oni sami opowiedzą o ciekawych projektach, awansach i szkoleniach, na które można u nas liczyć! Co więcej, w ten sposób jesteśmy w stanie pokazać coś jeszcze - atmosferę panującą w zespole i siedzibę firmy od środka. W ten sposób uchylimy także rąbka tajemnicy o naszej kulturze organizacyjnej. To wszystko też ma przecież znaczenie i może zachęcić potencjalnych kandydatów do składania CV.

Krok 4: Atmosfera uchwycona w albumie

Jeśli mówimy już o atmosferze, warto „pociągnąć” ten temat jeszcze dalej. W końcu to, z kim i w jaki sposób będą pracować potencjalni pracownicy, ma ogromne znaczenie. Może więc oprócz filmu z wypowiedziami podwładnych, dobrym pomysłem byłoby dodatkowe wstawienie zdjęć z najciekawszych firmowych wydarzeń? Dzięki temu zakładka „kariera” nieco ożyje i przestanie przypominać zwykłą tablicę ogłoszeniową. Na pewno i w naszej organizacji zdarzają się „luźniejsze” dni oraz eventy po godzinach, które doskonale oddają atmosferę i relacje w naszym zespole. A to zdecydowanie jest element, którym warto się pochwalić!

Zakładka „kariera” nie musi być nudna i bez wyrazu. To doskonała przestrzeń do tego, abyśmy pokazali całemu światu, jacy naprawdę jesteśmy! Na koniec pamiętajmy, że w czasach rynku pracownika, każde dobrze obmyślane narzędzie employer brandingowe to niesamowita inwestycja na przyszłość, która zwróci się nam szybciej niż myślimy.

BLOG HR
Zobacz, co dzieje się w świecie HR

Daj się złapać w sieci! Moc zawodowych portali społecznościowych

W czasach rynku pracownika rekruterom nie jest tak łatwo pozyskać wartościowego kandydata do pracy. HR-owcy zmuszeni są więc do wyjścia przed szereg i zastosowania bardziej kreatywnych metod rekrutacji, niż publikacja standardowego ogłoszenia.
CZYTAJ

Rekomendacje pracowników - nowa twarz rekrutacji

System poleceń pracowniczych (inaczej rekomendacji kandydatów) to stosunkowo nowa i coraz bardziej ceniona przez rekruterów metoda pozyskiwania pracowników.
CZYTAJ

Kompetencje na celowniku. Dlaczego są takie ważne?

Czym są kompetencje pracownika? Z pojęciem tym spotykamy się bardzo często, rzadko zastanawiamy się jednak nad jego prawdziwym znaczeniem. Tymczasem, zrozumienie go jest kluczowe zarówno dla pracodawcy, jak i samego pracownika.
CZYTAJ
Skontaktuj się z nami
Informujemy, że administratorem Państwa danych osobowych jest AG TEST HR Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa z siedzibą w Krakowie przy ul. Zwierzynieckiej 30. Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu przetworzenia zgłoszenia, udzielenia odpowiedzi oraz realizacji działań wynikających z przesłanego zapytania. Dane te nie będą udostępniane podmiotom innym, niż upoważnionym na podstawie przepisów prawa. Podstawą przetwarzania danych jest udzielona przez Państwa zgoda. Dane osobowe będą przechowywane do czasu realizacji działań wynikających z przesłanego zapytania. Posiadają Państwo prawo do:
  • • żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia oraz ograniczenia przetwarzania a także prawo do przenoszenia swoich danych osobowych;
  • • wycofania udzielonej zgody w dowolnym momencie. Wycofanie zgody, nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • • Wniesienia skargi do organu nadzorczego (GIODO/PUODO)
Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże niezbędne do przesłania zapytania.

Dane kontaktowe administratora danych:
AG TEST HR Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa: Ul. Zwierzyniecka 30, 31-105, Kraków
Dane-osobowe@testhr.pl

Dane kontaktowe inspektora ochrony danych:
iod@testhr.pl