Aplikować, czy nie – oto jest pytanie!

Intensywnie szukasz pracy, bądź obecne zajęcie nie spełnia Twoich oczekiwań i chcesz coś zmienić. Godzinami śledzisz nowe oferty, na które bez zastanowienia wysyłasz swoje aplikacje. Bo przecież trzeba dać się zauważyć. Osoby zajmujące się profesjonalnie procesami rekrutacyjnymi, często spotykają się z aplikacjami „na ślepo”. Bywa, że jedna osoba podsyła się niemal na wszystkie aktualnie oferowane przez firmę stanowiska, bez względu na to, czy byłaby na nie adekwatnym kandydatem. To trochę tak, jakby uznać wysyłanie CV za hobby. Jeżeli liczba Twoich aplikacji zdecydowanie przewyższa wszelkie normy… Jeśli kierujesz się zasadą „ilość ponad jakość”… Zanim po raz kolejny klikniesz „aplikuj”, przeczytaj poniższe wskazówki.

Po pierwsze, szanuj czas rekrutera

Profesjonalni HR-owcy prowadzą kilka projektów jednocześnie. Jeśli więc zdarzy się, że Twoje CV pojawi się przy zupełnie różnych projektach i nie będzie spełniało żadnych wymagań, rekruter następnym razem może już nie poświęcić czasu na Twoją kandydaturę. Utracone raz zaufanie, bardzo ciężko odzyskać.
Czytaj dokładnie oferty pracy. Jeżeli wśród listy wymagań, nie znajdujesz swoich umiejętności, a opis stanowiska nie bardzo wpisuje się w twoje oczekiwania – odpuść. 

Po drugie, szanuj swój czas

Dzwoni upragniony telefon i rozpoczyna się Twoja rekrutacja, pytanie tylko na jakie stanowisko i gdzie? Niestety liczba ofert pracy, na które aplikowałeś, była zbyt duża by je zapamiętać. Ostatecznie rekruter wyczuwa wahanie w Twoim głosie, zwłaszcza jeśli nie bardzo potrafisz umotywować swoją kandydaturę. Na rozmowę kwalifikacyjną raczej nie masz co liczyć.
Aplikuj tylko na te pozycje, które rzeczywiście Cię interesują.

Po trzecie, upewnij się czy to praca dla Ciebie

Czy twoje CV odpowiada profilowi poszukiwanego przez firmę kandydata? HR-owcy przeglądają dziennie setki aplikacji, a jeśli Twoja nie spełnia kilku poszukiwanych elementów, bardzo szybko zostanie odrzucona. 
Komponując swój życiorys w taki sposób, aby odpowiadał na potrzeby zawarte w ofercie pracy, staniesz się odpowiednią osobą na dane stanowisko.

Po czwarte, miej pewność, że chcesz tę pracę

Wróć do podstawowych pytań i spróbuj znaleźć na nie odpowiedzi. Dlaczego tak właściwie szukasz pracy? Jakiej pracy szukasz? 
Jeśli uwierzysz, że jesteś osobą, której poszukują, a dodatkowo potwierdzi to Twoje CV – teoretycznie masz już tę pracę. 

Na koniec…

Stosowanie się do powyższych rad, pozwoli zaoszczędzić Ci sporo czasu. Wykorzystaj go na lepsze przygotowanie się do potencjalnej rozmowy z rekruterem.
Stawiaj na jakość aplikacji, ponad jej liczbę, a praca znajdzie Cię szybciej niż myślisz.
 

BLOG HR
Zobacz, co dzieje się w świecie HR

HR wysokich lotów

19-20 października w Krakowie wyląduje jedyna w Polsce konferencja poświęcona działaniom HR w obszarach SSC/BPO/ITO. Na jej pokładzie pojawią się managerowie i specjaliści, którzy jak zapewniają organizatorzy, wzniosą się na wyżyny wiedzy i doświadczenia.
CZYTAJ

Wyższe wynagrodzenie – który język mi w tym pomoże?

Znajomość języków obcych staje się coraz częściej istotnym czynnikiem zawężającym poszukiwania odpowiedniego kandydata. Jakie więc języki zwiększają nasze szanse na zatrudnienie i wyższe wynagrodzenie?
CZYTAJ

Akcja - adaptacja!

Wdrożenie nowego pracownika powinno przebiegać na tyle szybko i sprawnie, jak to tylko możliwe. Co zrobić, żeby onboarding przyniósł korzyści zarówno dla pracownika, jak i pracodawcy?
CZYTAJ
Skontaktuj się z nami
Zgodnie z art. 24 ust. 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tekst jednolity: Dz. U. z 2002 r. nr 101, poz. 926 ze zm.) informujemy, iż administratorem Pani/Pana danych osobowych będzie: AG TEST HR Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa (ul. Zwierzyniecka 30, 31-105 Kraków). Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu odpowiedzi na pytania oraz ew. przedstawienia oferty handlowej i nie będą udostępniane innym odbiorcom. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. Podanie danych osobowych jest dobrowolne.