Head of Financial Operations Ref. No: 6923

For our Client, Shared Services Center in Cracow, we are looking for Candidates.

Region:
Kraków, małopolskie


Requirements:

  • University degree in Finance
  • 10 years working experience with financial markets, financial instruments and banking and brokers environment
  • 5 years experience in managing teams and processes and building strong relationships throughout a business
  • Experience of working in an international Group and building relationships with stakeholders in other countries
  • Strong people and process manager
  • Process development and improvement
  • Understanding of financial markets, financial instruments and investment
  • Hands on; attention to detail; meeting regular deadlines; taking ownership of assigned responsibilities; strong team ethos
  • A professional accounting qualification or similar post-graduate qualification, for example an ACA, CIMA, ACCA  or FCA
  • Fluent English speaker
  • Excellent communication skills, both written and verbal
  • Ability to work unsupervised, showing initiative in identifying problems and posing solutions
  • Ability to manage people of various grades (Managers, Team Leaders, Analysts)
  • Strong relationship building skills


Responsibilities:

  • Ensure that broker balances including daily margin payments and recalls are secured, including day to day relationship management with brokers
  • Daily reporting of bank and broker balances and exposures
  • Oversight of daily and monthly broker trade, position and ledger reconciliations and daily Share Dealing trade and position reconciliations
  • Managing the timely investigation and resolution of all breaks including engaging with teams outside finance as necessary
  • Support daily client money calculation and segregation
  • Supervision of production of daily/monthly trading results, revenue and revenue adjustment, business and standard value
  • Calculation and processing of Introducing Broker Rebates and Sales Commissions
  • Coordination of data streams across teams and key controls ensuring completeness and accuracy of data
  • Proactively manage open IT incidents ensuring that issues are fixed and have the right priority
  • Preparation of regular and ad hoc MI for top management across pillars to update on current status
  • Responsibility for identifying key operational and regulatory risks and controls
  • Ownership and maintenance of process documents and manuals for all control and processes within the remit of this role
  • Identifying improvement projects for the team and coordinating projects implementation with Head of Finance Change
  • Proactively supporting change initiatives within the wider organisation e.g. acquisitions, new entities, new offices, new products, new departments
  • Reacting to regulatory changes and adjust processes to meet new rules
  • Staying in close relations to the business to understand its current and future production and expectations to be able to deliver best middle office service to the business


We offer:

  • Opportunity to grow in finance department covering finances globally as future headquarters globally
  • Independent role in professional team
  • Attractive remuneration and benefits
  • Great working atmosphere


Rekrutację prowadzi:

Justyna Drabik
Senior Project Manager

phone +48 12 350 56 22


Skontaktuj się z nami
Informujemy, że administratorem Państwa danych osobowych jest AG TEST HR Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa z siedzibą w Krakowie przy ul. Zwierzynieckiej 30. Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu przetworzenia zgłoszenia, udzielenia odpowiedzi oraz realizacji działań wynikających z przesłanego zapytania. Dane te nie będą udostępniane podmiotom innym, niż upoważnionym na podstawie przepisów prawa. Podstawą przetwarzania danych jest udzielona przez Państwa zgoda. Dane osobowe będą przechowywane do czasu realizacji działań wynikających z przesłanego zapytania. Posiadają Państwo prawo do:
  • • żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia oraz ograniczenia przetwarzania a także prawo do przenoszenia swoich danych osobowych;
  • • wycofania udzielonej zgody w dowolnym momencie. Wycofanie zgody, nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • • Wniesienia skargi do organu nadzorczego (GIODO/PUODO)
Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże niezbędne do przesłania zapytania.

Dane kontaktowe administratora danych:
AG TEST HR Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa: Ul. Zwierzyniecka 30, 31-105, Kraków
Dane-osobowe@testhr.pl

Dane kontaktowe inspektora ochrony danych:
iod@testhr.pl
BLOG HR
Zobacz, co dzieje się w świecie HR
ZOBACZ WSZYSTKIE