Przepraszamy, ta oferta pracy jest już nieaktualna !
Sorry, this job offer is no longer available !

Order to Cash (AR) Manager Ref. No: 7067

For our Client - international company - we are looking for candidates for a position of: Order to Cash (AR) Manager.

 

Region:
Kraków, małopolskie


Requirements:

  • Understanding of what it takes to lead a multi-country AR service line in a multi-national corporation
  • Minimum 5 years business experience and have held a CtC/Accounts Receivable management position in a similar organization
  • Strong understanding of the end-to-end AR process including Customer Credit Vetting, Sales and Service Order Fulfilment, Invoice Processing, Credit and Collections, Cash & Payment Application, Customer Care & Dispute Management
  • Excellent understanding of the critical success factors for GBS as reliable, effective and efficient business service provider
  • Demonstrated knowledge and understanding of SAP-ERP (proficiency in Microsoft office suite)
  • Must have a strong proficiency in all aspects of accounting, as well as customer service, process improvement people and project management skills
  • Experience of setting up and/or operating CtC processes in a GBS type environment is desirable
  • Lean / Six sigma qualification, or equivalent, an asset
  • Demonstrated knowledge of GAAP and IFRS guidelines
  • Ability to manage diverse stakeholders
  • Strategic thinking and operational delivery
  • Customer focus
  • Ability to lead and motivate teams
  • Excellent communication skills
  • Drive/enthusiasm/team worker
  • Change leadership
  • Service delivery orientation
  • Commercial acumen
  • Experience in a global finance function of a multinational corporation
  • Ability to travel if necessary


Responsibilities:

  • Lead CtC teams to deliver required service
  • Ensure that service levels for tele sales activities, customer contact (including customer care and issue resolution), managing sales orders, accounts receivable (e.g. credit management, AR ledger, disputes/deductions) and overall process management (including master data management), are in line with SLAs
  • Contribute to the definition, analysis and improved design of CtC processes on an ongoing basis
  • Help develop operational specifications for financial systems
  • Help develop, maintain and assess internal controls related to accounting and financial reporting systems
  • Contribute to the definition of service standards and continuous management of service level agreements
  • Contribute to the definition and maintenance of key performance indicators (KPIs)
  • Promote the culture and mindset of continuous improvement, lead initiatives associated with end to end CtC process and ensure alignment with agreed continuous improvement approach
  • Develop and maintain key external relationships (e.g. auditors, tax authorities) and foster continued service improvement
  • Ensure all transactions comply with all corporate policies and auditing requirements
  • Work with senior business and functional leads to agree the transition of existing CtC services into GBS on an agreed timeline
  • Interact successfully with non-financial personnel as well as with internal and external auditors
  • Support the recruitment, retention, motivation and development of staff to operate the CtC process in the Centre
  • Manage a high performance team, providing strong leadership and customer service focus


We offer:

  • A unique opportunity to boost your career within an emerging business service center
  • Being a part of the worldwide market leader company
  • Development by participation in interesting and challenging projects in international environment
  • Learning best practices
  • Stable employment
  • Attractive salary, bonuses and benefits package
  • Good atmosphere at work
  • Comfortable work conditions


Rekrutację prowadzi:

Justyna Drabik
Senior Project Manager

phone +48 12 350 56 22


Skontaktuj się z nami
Informujemy, że administratorem Państwa danych osobowych jest AG TEST HR Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa z siedzibą w Krakowie przy ul. Zwierzynieckiej 30. Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu przetworzenia zgłoszenia, udzielenia odpowiedzi oraz realizacji działań wynikających z przesłanego zapytania. Dane te nie będą udostępniane podmiotom innym, niż upoważnionym na podstawie przepisów prawa. Podstawą przetwarzania danych jest udzielona przez Państwa zgoda. Dane osobowe będą przechowywane do czasu realizacji działań wynikających z przesłanego zapytania. Posiadają Państwo prawo do:
  • • żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia oraz ograniczenia przetwarzania a także prawo do przenoszenia swoich danych osobowych;
  • • wycofania udzielonej zgody w dowolnym momencie. Wycofanie zgody, nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • • Wniesienia skargi do organu nadzorczego (GIODO/PUODO)
Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże niezbędne do przesłania zapytania.

Dane kontaktowe administratora danych:
AG TEST HR Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa: Ul. Zwierzyniecka 30, 31-105, Kraków
Dane-osobowe@testhr.pl

Dane kontaktowe inspektora ochrony danych:
iod@testhr.pl
BLOG HR
Zobacz, co dzieje się w świecie HR
ZOBACZ WSZYSTKIE