Finance Manager (Statury Closing IAS/IFRS and German Commercial Law) Ref. No: 7185

Lufthansa Group Business Services (LGBS) operates as an international organization with a worldwide  delivery structure providing business services in the areas of Finance, HR, Revenue Accounting, Management Reporting, IT and Procurement for entire Lufthansa Group.

Krakow Center acts as a high-performance branch, supplying all part of the Group with new power. The company makes processes simpler, learner, quicker and more efficient – and, as a result, the entire Lufthansa Group more efficient and successful in the long term.

Region:
Kraków, małopolskie


Requirements:

  • Master/Bachelor degree in business administration with focus on financial accounting or finance, tax
  • Proven track record of at least 3 years in finance and accounting
  • Highly familiar with accounting rules according to IAS/IRFS and German HGB
  • Very good German  and English skills
  • Experience with SAP FI (SAP CO, SAP MM and SAP BW-BCS will be an asset)
  • Very good Excel knowledge
  • Excellent interpersonal & communication Skills
  • Diligent, independent and systematic approach to work
  • Analytical and conceptual mindset
  • Proactivity
  • Team minded


Responsibilities:

  • Advise the business units in dealing with statutory closing regulations with regard to both daily business and projects or board approval papers. Develop recommendations on capitalizing assets or on forming provisions/accruals
  • Evaluate and sometimes also prepare the calculation of balance sheet related business issues
  • Develop booking instructions for the current accounts teams and conduct trainings
  • Evaluate the impact of new accounting standards/principles on the balance sheet and P&L of the business
  • Prepare accounting information for the group-wide consolidated statements
  • Analyze and explain developments in the accounting data and their business background to the central group accounting department
  • Participate in LH Group-wide accounting projects, the implementation of new customers on our ERP platform or its development
  • Act as competent contact person for the auditors, central accounting/tax/treasury departments


We offer:

  • Challenging and rewarding job within a dynamically growing and prospective multinational organization
  • Opportunities for further professional development
  • Full professional training for new employees
  • Attractive benefits and bonus system
  • Friendly work environment
  • Job stability and flexible working time


Rekrutację prowadzi:

Kinga Rutkowska
Project Manager

phone +48 12 350 56 06

Pozostałe oferty tego pracodawcy:


HR Process Expert in Payroll and Pension Competence Center
Lufthansa Group Business Services (LGBS)
location_on Kraków , małopolskie local_offer SUPER OFERTA
IT Security and Compliance Expert
Lufthansa Group Business Services (LGBS)
location_on Kraków , małopolskie
Data Analyst
Lufthansa Group Business Services (LGBS)
location_on Kraków , małopolskie local_offer SUPER OFERTA
Key Supplier Manager (IT Services)
Lufthansa Group Business Services (LGBS)
location_on Kraków , małopolskie
HR Advisor (HR Finance Team)
Lufthansa Group Business Services (LGBS)
location_on Kraków , małopolskie
Tax Specialist
Lufthansa Group Business Services (LGBS)
location_on Kraków , małopolskie
Operational Buyer
Lufthansa Group Business Services (LGBS)
location_on Kraków , małopolskie
Strategic Buyer (Category Facility Management)
Lufthansa Group Business Services (LGBS)
location_on Kraków , małopolskie
Junior SAP Support Specialist
Lufthansa Group Business Services (LGBS)
location_on Kraków , małopolskie
Pracownik biurowy ze znajomością języka niemieckiego
Lufthansa Group Business Services (LGBS)
location_on Kraków , małopolskie
Absolwenci z językiem niemieckim
Lufthansa Group Business Services (LGBS)
location_on Kraków , małopolskie
HR Advisor with German
Lufthansa Group Business Services (LGBS)
location_on Kraków , małopolskie

Skontaktuj się z nami
Informujemy, że administratorem Państwa danych osobowych jest AG TEST HR Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa z siedzibą w Krakowie przy ul. Zwierzynieckiej 30. Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu przetworzenia zgłoszenia, udzielenia odpowiedzi oraz realizacji działań wynikających z przesłanego zapytania. Dane te nie będą udostępniane podmiotom innym, niż upoważnionym na podstawie przepisów prawa. Podstawą przetwarzania danych jest udzielona przez Państwa zgoda. Dane osobowe będą przechowywane do czasu realizacji działań wynikających z przesłanego zapytania. Posiadają Państwo prawo do:
  • • żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia oraz ograniczenia przetwarzania a także prawo do przenoszenia swoich danych osobowych;
  • • wycofania udzielonej zgody w dowolnym momencie. Wycofanie zgody, nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • • Wniesienia skargi do organu nadzorczego (GIODO/PUODO)
Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże niezbędne do przesłania zapytania.

Dane kontaktowe administratora danych:
AG TEST HR Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa: Ul. Zwierzyniecka 30, 31-105, Kraków
Dane-osobowe@testhr.pl

Dane kontaktowe inspektora ochrony danych:
iod@testhr.pl
BLOG HR
Zobacz, co dzieje się w świecie HR
ZOBACZ WSZYSTKIE