Tax Management Specialist Ref. No: 7311

room

Region:
Kraków, małopolskie

access_time

Working hours:
Flexible

assignment

Terms of employment:
Permanent contract


Our Client is a leader in an investment sector in German speaking countries. As the largest independent investment company in this area it hires over 700 employees. Due to the opening a new centre in Cracow, the company is looking for a Tax Management Specialist.

 

We are waiting just for you!


What do you need to have?

  • University degree, preferably in Economics, Finance or Business Administration
  • At least 3 years of experience in Transfer Pricing, preferably in consulting or a high-paced, dynamic and international corporate environment
  • Highly familiar with tax rules according to German HGB, with focus on corporate tax and value added tax
  • Fluent in English
  • Very good German language skills (min. B2)
  • Very good knowledge of MS Office, especially Excel
  • Experience with SAP system will be an advantage
  • Strong analytical and problem-solving skills and a structured and diligent way of working
  • Quickly gain deep understanding of complex intercompany structure
  • Independent, autonomous working method
  • High service orientation


What will you be responsible for?

  • Ensuring the fulfillment of statutory documentation obligations for the Universal group and preparing the respective transfer pricing documentation in cooperation with the domestic and foreign subsidiaries
  • Supporting the consulting companies in the preparation of current benchmarking studies for all countries or regions as well as the review/monitoring of these
  • Providing support in meeting statutoryl requirements of German group companies abroad and foreign group companies abroad
  • Being actively involved in communication with external advisors and tax auditors in international situautions and in multidisciplinary projects
  • Implementing and optimizing internal transfer pricing guidelines
  • Implementing, coordinating and monitoring the group-internal billing of ser-vices and participate in the creation and maintenance of intercompany con-tracts
  • Supporting the implementation of a new tax management system regarding transfer pricing
  • Ongoing tax support for the Krakow branch in cooperation with external tax advisors


We offer:

trending_up

Professional development

fitness_center

Sport package

local_hospital

Health care

local_bar

Cafeteria package

verified_user

Company pension plan



Skontaktuj się z nami
Informujemy, że administratorem Państwa danych osobowych jest AG TEST HR Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa z siedzibą w Krakowie przy ul. Zwierzynieckiej 30. Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu przetworzenia zgłoszenia, udzielenia odpowiedzi oraz realizacji działań wynikających z przesłanego zapytania. Dane te nie będą udostępniane podmiotom innym, niż upoważnionym na podstawie przepisów prawa. Podstawą przetwarzania danych jest udzielona przez Państwa zgoda. Dane osobowe będą przechowywane do czasu realizacji działań wynikających z przesłanego zapytania. Posiadają Państwo prawo do:
  • • żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia oraz ograniczenia przetwarzania a także prawo do przenoszenia swoich danych osobowych;
  • • wycofania udzielonej zgody w dowolnym momencie. Wycofanie zgody, nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • • Wniesienia skargi do organu nadzorczego (GIODO/PUODO)
Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże niezbędne do przesłania zapytania.

Dane kontaktowe administratora danych:
AG TEST HR Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa: Ul. Zwierzyniecka 30, 31-105, Kraków
Dane-osobowe@testhr.pl

Dane kontaktowe inspektora ochrony danych:
iod@testhr.pl
BLOG HR
Zobacz, co dzieje się w świecie HR
ZOBACZ WSZYSTKIE