Praktyczne porady, jak poprawić swoją komunikację w j. angielskim!

Pewnie nie będziecie zaskoczeni, kiedy powiemy Wam, że umiejętność komunikacji w języku angielskim jest w wielu branżach kluczowa. Jest to bowiem język biznesu i komunikacji międzynarodowej. Jego znajomość pozwala na efektywną współpracę z zagranicznymi klientami, partnerami biznesowymi oraz kolegami z innych krajów. Ponadto z własnego doświadczenia wiemy, że angielski jest często wymagany w ogłoszeniach o pracę. Zwłaszcza w branżach takich jak finanse, IT, czy marketing.

Dziś chcemy się z Wami podzielić poradami związanymi z mówieniem po angielsku. Jako agencja rekrutacyjna wiemy, jak ważna jest to umiejętność. Mamy bowiem często do czynienia z kandydatami, którzy mają rewelacyjne doświadczenie, ale przez swoje braki w angielskim… odpadają z procesów rekrutacji pracowników.

Strach przed mówieniem

Wielu z nas zna formuły gramatyczne, potrafi przeczytać tekst po angielsku, czy coś napisać. Ogromną trudność sprawia nam jednak rozmowa! Powodem może być tutaj blokada, jaką mamy przed mówieniem. Boimy się, że popełnimy błąd i w skrajnym przypadku staniemy się pośmiewiskiem. Czy tak się dzieje? Zdecydowanie nie! Wszyscy wiedzą, że angielski to nie jest nasz pierwszy język. Wobec tego nie musimy być w nim perfekcyjni. Pomyśl sobie – czy tak samo krytycznie patrzysz na obcokrajowców mówiących po polsku? Raczej nie. Liczy się dla Ciebie, że wzajemnie się rozumiecie. Tak samo dzieje się też z angielskim.

Jak popracować nad swoim angielskim?

Nasza pierwsza rada będzie nietypowa. Natomiast uważamy, że ten sposób przynosi najwięcej korzyści. Każdemu z nas, w każdym momencie, towarzyszą jakieś myśli. Chociażby o tym, co zjemy na obiad, czy jaki film obejrzymy. Polecamy Ci, byś zatem przestawił swoje myślenie z polskiego na angielski! Jeszcze lepszy efekt uzyskasz, gdy myśli będziesz wypowiadać na głos. Oczywiście na początku nie będzie to łatwe zadanie. Do tego jednak sprowadza się cała komunikacja – do przelewania swoich myśli na słowa. Wobec tego warto budować w sobie nawyk myślenia po angielsku.

Jako osoby prowadzące rekrutację pracowników możemy Ci powiedzieć, że poza poprawnością gramatyczną wypowiedzi, duże znaczenie ma dla nas również płynność mówienia. Nasza kolejna rada to więc uczestnictwo w spotkaniach językowych. Odbywają się one w większych miastach. Możesz też umówić się ze swoimi przyjaciółmi (lub kolegami z pracy!), że od teraz rozmawiacie jedynie po angielsku!

Oczywiście warto też, byś oglądał filmy / seriale w tym języku. Możesz mieć włączone napisy. Dzięki temu osłuchasz się z językiem. Nawet nie zauważysz, jak potem będzie Ci łatwiej mówić.  W środowisku biznesowym istotne jest też konkretne słownictwo – np. związane z Twoją branżą. Aby więc swobodnie poruszać się w takich tematach, czytaj artykuły czy publikacje fachowe. Możesz też uczestniczyć w kursach językowych specjalizujących się w angielskim biznesowym.

Naturalnie najlepszym sposobem na poprawę umiejętności komunikacyjnych jest praktyka w sytuacjach realnych. Dlatego warto szukać okazji do angażowania się w projekty międzynarodowe, uczestnictwo w konferencjach branżowych, czy udział w spotkaniach networkingowych z osobami anglojęzycznymi.

Odkryj, co Cię motywuje

Według nas poprawa umiejętności komunikacyjnych w języku angielskim to nie jest łatwy proces. Wymaga on zaangażowania i regularnej praktyki. Warto więc mieć z tyłu głowy cel, do którego dążymy. A którego warunkiem do zrealizowania, jest poprawa naszego angielskiego. Może być to zmiana pracy, awans albo wyższe zarobki. Posiadanie takiego celu da Ci motywację – tak potrzebną, kiedy przyjdzie zniechęcenie.

Comments are closed.