Od satysfakcji pracownika do sukcesu firmy

Satysfakcja z pracy to jeden z podstawowych elementów wpływających na wydajność pracowników. Za zadowoleniem i sukcesem pracownika, idzie sukces całego przedsiębiorstwa, bowiem zadowolony pracownik to lojalny pracownik. Co więcej, Ci, którzy są zadowoleni ze swojej pracy wiążą własne cele zawodowe z celami firmy. Wykazują także większe zaangażowanie w codziennych obowiązkach. Istotnym jest więc, by firma jak najszybciej zdała sobie sprawę z konieczności stałego monitorowania nastrojów pracowniczych. W perspektywie długoterminowej z pewnością przełoży się to na sukces rynkowy przedsiębiorstwa. Jeśli jako firma, widzicie potrzebę przeprowadzenia badania satysfakcji wśród swoich pracowników, lecz organizacyjnie nie bardzo wiecie w jaki sposób takie badanie przeprowadzić, warto zlecić badanie firmie zewnętrznej, wyspecjalizowanej w tego typu doradztwie. Tym bardziej, gdy Wasze przedsiębiorstwo posiada rozbudowaną strukturę organizacyjną, poznanie opinii wszystkich pracowników może okazać się sporym wyzwaniem.

Po pierwsze bezstronność i obiektywizm

Zewnętrzni obserwatorzy są wolni od wszelkich wewnętrznych układów i układzików. Nie są ograniczani przez żadne, bardziej bądź mniej, oficjalne zasady, wraz z całym bagażem emocjonalnego zaangażowania w sprawy firmy. Przy przeprowadzaniu tego rodzaju badań przez osoby zatrudnione w przedsiębiorstwie istnieje pewne zagrożenie, iż nie wyzbędą się oni wewnętrznych ograniczeń. W konsekwencji umyślnie pominą pewne informacje, a innych zależności po prostu nie wezmą pod uwagę. Za zatrudnieniem profesjonalistów stoi ich bezstronność i pełna obiektywność w tworzeniu rzeczywistego obrazu firmy.

Po drugie narzędzia „szyte na miarę”

Każda firma doradztwa personalnego posiada zestaw profesjonalnych narzędzi diagnostycznych „szytych na miarę”, w zależności od  zapotrzebowania i preferencji klienta. Przede wszystkim są to jednak osoby, posiadające specjalistyczne i bogate doświadczenie w opracowywaniu i analizowaniu wyników tych badań. Dzięki temu wszystkiemu, są w stanie szybciej i trafniej opracować narzędzia, jak również przeprowadzić skuteczne i efektywne badanie.

Po trzecie „powiew świeżości”

Największą wartością dodaną jest „powiew świeżości”, który zewnętrzni doradcy wprowadzają wprost do wnętrza firmy, celem poprawy klimatu pracy i współpracy. Klient otrzymuje kompletną informację na temat aktualnego poziomu satysfakcji swoich pracowników, równolegle z szeregiem profesjonalnych rozwiązań i porad. Firmy do użytku otrzymują dopracowane plany rozwojowe pracowników wraz z obszarami, które wymagają konkretnych przemian. 

Warto pamiętać, że usługa badania satysfakcji pracowników to przede wszystkim inwestycja w pracownika. Znajomość obszarów zarówno zadowolenia, jak i niezadowolenia poszczególnych jednostek, staje się solidnym filarem w reorganizacji działań, które będą pozytywnie postrzegane i pożądane przez personel.

Comments are closed.