Media społecznościowe w dzisiejszych czasach odgrywają ogromną rolę nie tylko w życiu prywatnym, ale również zawodowym. Pośród portali społecznościowych istnieją takie, których głównym celem jest wspieranie rekrutacji. Większość headhunterów każdego dnia korzysta z nich podczas swojej pracy, wyszukując odpowiednich Kandydatów. Dlatego warto zastanowić się nad założeniem konta na:
W bardzo prosty sposób można umieścić na nich skróconą wersję swojego CV – dodając wykształcenie, doświadczenie zawodowe, zdobyte kwalifikacje, określić znajomość języków obcych.
Nie można również zapominać o portalach, z których korzystamy w celach prywatnych (Facebook, Instagram itp.), a do których mogą mieć dostęp rekruterzy. Warto zadbać o swoją prywatność, być może zablokować dostęp osobom spoza grona swoich znajomych albo po prostu umieszczać tam tylko stosowne informacje. W końcu nigdy nie wiadomo kiedy przygląda Ci się hedhunter :)