Employee advocacy – zacznij od wewnątrz!

Proces rekrutacji pracowników jest pełen wyzwań. Jako firma rekrutacyjna mamy wiele okazji, gdzie musimy wykazać się umiejętności znalezienia odpowiedniego kandydata. Konieczne jest jednak również przyciągnięcie go do firmy. Z naszej perspektywy śmiało możemy potwierdzić, że w dzisiejszym świecie biznesu znalezienie najlepszego talentu staje się kluczowym elementem sukcesu każdej organizacji. Tutaj właśnie na scenę wkracza pojęcie „employee advocacy”.

Czym jest employee advocacy?

Employee advocacy to program ambasadorstwa pracowniczego. Może on być kluczowym narzędziem w przyciąganiu i zatrzymywaniu najlepszych ludzi. Obecnie zaufanie i autentyczność odgrywają istotną rolę na rynku pracy. Wobec tego to pojęcie nie jest jedynie kolejnym marketingowym trendem. Jest to przede wszystkim siła, która może zrewolucjonizować sposób, w jaki budujesz swoją markę. Najważniejszym elementem employee advocacy jest autentyczność. Pracownicy nie powinni być zmuszani do promowania firmy, ale zachęcani do tego. Motywacją powinna tutaj być duma z pracy w danej organizacji. Pomimo więc, że na pierwszy rzut oka może wydawać się, że employee advocacy to po prostu zachęcanie pracowników do dzielenia się treściami firmy na swoich prywatnych profilach społecznościowych, jest to coś więcej.

Aby to osiągnąć, konieczne jest stworzenie atmosfery zaufania i współpracy, w której pracownicy widzą sens w promowaniu organizacji. Dzieje się tak, ponieważ są zaangażowani emocjonalnie w jej sukces. Pierwszym krokiem jest więc zbudowanie silnej kultury organizacyjnej, w której pracownicy czują się związani z misją firmy. Następnie warto zainwestować w szkolenia, które pomogą im zrozumieć, jakie korzyści przynosi ambasadorstwo pracownicze. Zarówno dla nich samych, jak i dla firmy. Kluczowe jest również dostarczenie naszym ludziom interesujących i wartościowych treści, którymi to chętnie będą chcieli dzielić się ze swoim otoczeniem.

Korzyści z employee advocacy

Employee advocacy przynosi firmy wiele korzyści. Po pierwsze, zwiększa wiarygodność marki poprzez autentyczność przekazu. To przyciąga potencjalnych kandydatów w procesie rekrutacji pracowników i buduje naszą silną markę pracodawcy. Również klienci mogą chętniej sięgać po nasze produkty, kiedy widzą zaangażowanych i zadowolonych ludzi. Dodatkowo te działania pomagają w budowaniu silnej społeczności wokół marki oraz zwiększają zasięgi i zaangażowanie online.

Employee advocacy przynosi jednak korzyści obu stronom. Poprzez nie pracownicy mają szansę na zbudowanie własnej marki osobistej. Dzięki aktywności w mediach społecznościowych, publikowaniu artykułów czy wpisów na blogach firmowych, nasi ludzie mogą stać się autorytetami w swoich dziedzinach. 

Zacznij od wewnątrz!

Employee advocacy to nie tylko nowoczesna strategia marketingowa, ale także filozofia budowania firmy, która jest wartościowa zarówno dla klientów, jak i pracowników. Aby jednak nasze działania odniosły sukces, musimy zadbać o spójność przekazu z tym, co dzieje się w naszej firmie. Konieczna jest więc autentyczność, którą zyskamy dzięki zadbaniu o naszych ludzi. Warto więc inwestować w tworzenie atmosfery, w której pracownicy czują się nie tylko związani z pracą, ale także dumni ze swojej roli w firmie. Aby mieć pewność, że nasi ludzie są szczęśliwi z pracy u nas, warto więc wykorzystać badania satysfakcji pracowników. Przeprowadzane regularnie pozwoli nam dowiedzieć się, jakie aspekty organizacji powinniśmy zmienić, a w które warto inwestować.

Comments are closed.