Zadowolony pracownik, to lepszy pracownik!

Nie od dziś wiadomo, że za sukcesem firmy stoją w dużej mierze ludzie, którzy w niej pracują. Nowocześnie zarządzane przedsiębiorstwo to takie, które w sposób szczególny dba o swoich pracowników, jako o jego najwyższą wartość. Przed pracodawcami pojawia się więc pytanie – jak sprawić, by pracownik stał się równocześnie „ambasadorem” marki?

Przez zbyt długi czas panowało przekonanie, iż jedynym czynnikiem wpływającym na lojalność pracowników względem firmy jest czynnik finansowy. Było to słabo wiążące przekonanie, przez które pracodawcy niejednokrotnie tracili swoich doświadczonych i wysoko cenionych specjalistów.  Prędzej czy później znajdzie się bowiem taki pracodawca, który zaproponuje wyższą stawkę. 

Podstawowe motywatory

Obecna sytuacja na rynku pracy coraz częściej zwraca uwagę potencjalnych kandydatów na takie przedsiębiorstwa, które prócz odpowiednio wysokiego wynagrodzenia oferują swoim pracownikom szereg benefitów i świadczeń pozapłacowych. Bardziej świadomi pracodawcy kuszą zainteresowanych pracą pokaźnie rozbudowanymi systemami motywacyjnymi, w których nie brak takich atrakcji jak: cykliczne wyjazdy integracyjne, wysoko premiowane roczne nagrody czy karnety na siłownie, baseny, bilety do kina i teatrów. Coraz częściej mając na myśli rynek pracy, mówi się wręcz o rynku pracownika, w którym to on stawia warunki.  

Podobnie sytuacja ma się w przypadku, gdy pracodawcy zależy by obecny pracownik związał się z firmą na jak najdłuższy okres. Już teraz mówi się o kulturze organizacyjnej firmy, jako o czynniku determinującym wybór miejsca pracy. Działania z zakresu Employer Brandingu na zewnątrz skupione są więc na budowaniu atrakcyjnego wizerunku firmy względem potencjalnych kandydatów. Wewnętrzne nakierowane są na obecnego pracownika, któremu zapewniana jest przyjazna atmosfera pracy wraz z możliwościami rozwoju.

Inne benefity

I tu warto, by prócz standardowych benefitów, które oferuje już większość firm, jak pokazują dane z Raportu Płacowego Wiosna 2017, pracodawca pomyślał o rozwiązaniach, które także mocno wpływają na komfort pracy jego podwładnych. Wielu pracowników, podaje jako powód swojego odejścia brak możliwości rozwojowych, czy niejasność systemu otrzymywania awansów. Uporządkowanie tych kwestii staje się jednym z impulsów mocniej wiążących pracownika z celami firmy. Kolejnym istotnym czynnikiem jest odpowiednio zorganizowana komunikacja wewnątrz firmy. Prozaiczny, wydawać by się mogło, brak informacji zwrotnych na temat wykonywanej pracy, może powodować konflikty, nieporozumienia, a w efekcie mniejszą wydajność pracy, czy demotywację pracownika. Nie bez znaczenia pozostają także takie kwestie jak stabilność zatrudnienia, możliwość samorealizacji, poczucie szacunku i uznania.

Sukces firmy zależy od ludzi, wszystkie działania powinny zatem rozpoczynać i kończyć się na czynniku ludzkim. Silny i trwały zespół nie tylko decyduje o sukcesie firmy, ale i o indywidualnych sukcesach pracowników, dla których praca staje się czymś więcej niż tylko obowiązkiem.  Innymi słowy - zadowolony pracownik, to lepszy pracownik, z którego zaangażowania rodzi się sukces firmy.

BLOG HR
Zobacz, co dzieje się w świecie HR

Rozwój osobisty. Jak poznawać i rozwijać mocne strony pracownika?

Możliwość rozwoju to dziś największa wartość dla pracowników. Nawet wysoka pensja czy pozytywna atmosfera w pracy, na dłuższą metę stają się niczym, jeśli nie towarzyszą im perspektywy zdobywania nowych umiejętności.
CZYTAJ

Millenialsi nie tacy źli, jak ich malują. 3 największe mity o młodym pokoleniu

Według ekspertów badających zjawiska występujące obecnie na rynku pracy, za 8 lat, Millenialsi będą stanowić większość kadry pracowniczej w Polsce. Jak podoba się to pracodawcom?
CZYTAJ

Kobiety na linii frontu, czyli walka płci na stanowiskach kierowniczych

Choć na co dzień możemy nie zdawać sobie z tego sprawy, batalia płci na rynku pracy trwa w Polsce już od wielu lat. Środowiska feministyczne nieustannie walczą o to, żeby kobiety były bardziej doceniane przez pracodawców.
CZYTAJ
Skontaktuj się z nami
Informujemy, że administratorem Państwa danych osobowych jest AG TEST HR Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa z siedzibą w Krakowie przy ul. Zwierzynieckiej 30. Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu przetworzenia zgłoszenia, udzielenia odpowiedzi oraz realizacji działań wynikających z przesłanego zapytania. Dane te nie będą udostępniane podmiotom innym, niż upoważnionym na podstawie przepisów prawa. Podstawą przetwarzania danych jest udzielona przez Państwa zgoda. Dane osobowe będą przechowywane do czasu realizacji działań wynikających z przesłanego zapytania. Posiadają Państwo prawo do:
  • • żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia oraz ograniczenia przetwarzania a także prawo do przenoszenia swoich danych osobowych;
  • • wycofania udzielonej zgody w dowolnym momencie. Wycofanie zgody, nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • • Wniesienia skargi do organu nadzorczego (GIODO/PUODO)
Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże niezbędne do przesłania zapytania.

Dane kontaktowe administratora danych:
AG TEST HR Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa: Ul. Zwierzyniecka 30, 31-105, Kraków
Dane-osobowe@testhr.pl

Dane kontaktowe inspektora ochrony danych:
iod@testhr.pl