Employer Branding – czym jest i jak o niego zadbać?

Pewnie domyślacie się, że to konkurencyjny rynek pracy sprawił, iż EB stał się tak bardzo istotny? Obecnie znalezienie i zatrzymanie najlepszych talentów nie jest proste i staje się kluczowym wyzwaniem dla wielu firm. Gdybyśmy najprościej mieli określić, czym jest EB i jaki jest jego cel, powiedzielibyśmy: „Jest to budowanie marki pracodawcy w celu skutecznej rekrutacji pracowników”. Wejdźmy jednak głębiej w temat.

Czym jest Employer Branding?

Employer branding to kompleksowy proces budowania pozytywnego wizerunku firmy jako pracodawcy. Mówiąc wprost: chcemy pokazać, że jesteśmy taką organizacją, do której warto dołączyć i zostać na dłużej. Akcje EB podejmowane są więc w celu przyciągnięcia, zaangażowania i utrzymania ludzi w organizacji. Z EB związany jest nieodłącznie wizerunek pracodawcy. Jest to sposób, w jaki firma się prezentuje. Duże znaczenie ma tutaj to, jakie wartości reprezentuje w oczach pracowników i potencjalnych kandydatów. Kiedy wizerunek pracodawcy jest pozytywny, organizacja staje się atrakcyjniejsza. Można powiedzieć więc, że jest to wizytówka przedsiębiorstwa, która mówi: „Tutaj warto pracować!”.

Korzyści z Employer Branding

Przejdźmy teraz do konkretów! Czyli zastanówmy się, co Ci da Employer Branding. Na początku zaczniemy od kwestii, którą już mocno poruszyliśmy. Silna marka pracodawcy przyciąga ludzi. Kandydaci bardzo często kierują się reputacją firmy podczas wyboru organizacji. EB ma jednak wpływ również na zwiększenie zadowolenia pracowników. Satysfakcjonujące środowisko pracy i dobre perspektywy rozwoju sprawiają, że pracownicy są bardziej skłonni pozostać w firmie na dłuższy okres. Warto mierzyć to zadowolenie szczególnie poprzez przeprowadzanie badania satysfakcji pracowników. Dzięki pozytywnemu wizerunkowi możesz też przyciągać lepszych klientów, inwestorów i partnerów biznesowych. Znasz pewnie przypadki organizacji, które znane są ze złego traktowania ludzi, prawda? Klienci, dla których jest to istotne, unikają korzystania z ich usług.

Jak zadbać o Employer Branding?

Tak jak wspomnieliśmy już, zawsze warto przeprowadzać regularne badania satysfakcji pracowników. W przypadku EB pozwoli nam ono na lepsze zrozumienie potrzeb i oczekiwań pracowników. To daje firmie możliwość poprawy aspektów, które są ważne dla obecnie pracujących z nami ludźmi, jak i potencjalnych kandydatów. Samo przeprowadzenie tego badania również ma pozytywny wpływ na wizerunek pracodawcy! Pokazuje bowiem ludziom, że firmie zależy na ich opinii. Polecamy podejść do procesu kompleksowo i przeprowadzić też audyt personalny. Wskaże Wam on, w których obszarach powinniście jeszcze popracować. Dowiecie się też, jakie są Wasze mocne strony. Oba te działania pozwolą Wam wykreować swoje działania i strategię, z jaką pójdziecie w świat.

Pamiętajcie, że Employer Branding wymaga od Was ustalenia jasnych wartości i celów firmy. To właśnie je będziecie komunikować wewnątrz i na zewnątrz organizacji.

Budowanie pozytywnego wizerunku pracodawcy związane jest też z zaufaniem. Możesz je wypracować poprzez jasne i regularne komunikowanie się z pracownikami. Informuj ich o ważnych zmianach w firmie, celach i osiągnięciach. Włącz też ludzi do procesów decyzyjnych i daj im możliwość wpływu na swoje środowisko pracy.

Zadbanie o dobry employer branding to proces długotrwały. Wymaga zaangażowania w nasze działania. Pamiętaj, że nawet najpiękniejsza reklama Twojej organizacji nie spełni rezultatu, jeśli jej przekaz nie będzie zgodny z tym, jak sytuacja wygląda w rzeczywistości. Zadbaj więc o swoich ludzi. Oferuj im szkolenia, programy rozwojowe i wsparcie, które umożliwią pracownikom rozwijanie swoich umiejętności i kariery. Pokaż, że dbasz o ich rozwój i sukcesy.

Comments are closed.